Tuesday, November 10, 2009

Ganas...

Penyokong Kelantan ganas...Yer..itu boleh dilihat pada malam perlawanan akhir di Bukit Jalil sabtu lepas.Memang penuh dengan emosi dan bukan dengan semangat kesukanan.Tengok dalam stadium tu macam duk di medan perang pulak.Haha..asap berkepul dek ledakan mercun,bunyi berdentum silih berganti.Berbeza apabila dibandingkan dengan gelagat penyokong Negeri Sembilan yang berdisiplin dan menunjukkan semngat kesukanan.

Dah lah kalah malam itu,penyokong membuat perangai pula dengan membakar kerusi tempat duduk dalam stadium itu.Adoi..ingat kerusi itu ayahnya punya kot.Kalau yang ayah dia pun dah kena penampar kot.Nampak jelas penyokong kurang berdisiplin (bukan semua,cuma sebahagian).Ini menjejaskan nama baik negeriku yang ku sayangi.

Akibat perbuatan ini,FAM akan mendenda KAFA kerana gagal mengawal penyokong mereka.Kena lagi..haha..Mungkin musim depan penyokong Kelantan tak dibenarkan hadir di stadium.Atau mungkin lebih teruk,Kelantan diharamkan terus untuk bermain musin depan.Haha..apa macam penyokong yang buat kacau..puas hati kan??kan?kan? Akibat perbuatan yang berlandaskan nafsu semata-mata,orang lain pun terpaksa menerima akibatnya.

Beringatlah dalam setiap tindakan kita.Jangan sampai kerana perbuatan kita,orang lain pun susah sama.Satu perubahan perlu disuburkan.Bukan tidak tahu apa yang mereka buat salah di sisi agama dan moral.Tahu sangat.Tapi masalah sikap segelintir dari kita yang masih pemikiran di takuk lama dan sikap pentingkan diri.Berubahlah kita ke arah lebih baik.

Apa pun,tahniah kepada Negeri Sembilan dan juga Kelantan atas kejayaan masing-masing.
BERSUKAN KERANA ALLAH..


2 comments:

norMAzuan MUstafa said...

ermmmm.rajin ek hupdate....no komen la bro...gua ingat nak band jek team klantan, suh men gasing dah r...apa mcm??/ ok?

asrar said...

haha..
apa pun,oklah dari penang..