Friday, November 27, 2009

Perlis tempat aku bertapa...


1. Tahukah anda,tempat yang paling panas pernah dicatatkan di Malaysia?? Jawapannya adalah daerah Chuping.Aha..daerah yang terletak dalam negeri Perlis yang pernah mencatatkan suhu paling panas di Malaysia iaitu 40.1 darjah celcius.(panas wo..entah bagaimana azab Allah nanti)





inilah dia kami berlatar belakangkan ladang tebu..



2.  Di manakah ladang tebu terluas di negara kita?? Jawapannya di Perlis,dalam daerah Chuping juga.Keluasan ladang tebu ini lebih kurang 8000 hektar.Subhanallah,luasnya.(digelar juga ladang kencing manis..hehee..)


ladang tebu yang menghijau...hijau...hijau..

3. Gua Kelam yang panjang dan memukau pandangan.Sungguh takjub melihat pemandangan dan menikmati angin yang bertiup di dalam laluan dalam gua ini.Kadang-kadang rasa nak hidup dalam gua pulak.


bergambar di pintu Gua Kelam..



4. Tenang melihat pemandangan sawah padi yang terbentang luas di serata negeri perlis.Hijau yang mendamaikan hati yang gundah gulana.Subhanallah.

 


 bangunan baru yang akan digunakan untuk belajar sem depan..huhu..




Inilah negeri tempat bertapanya aku....
Indah bumi Tuhan...




No comments: