Thursday, September 6, 2012

Sahabat..

Hukum alam,kita akan sentiasa bergerak dan berubah.Hadir ke tempat baru bermakna kita mesti bersedia untuk sesuaikan diri dengan keadaan dan manusia di situ.

KAWAN BARU

Saya mendapat kawan-kawan baru bila menjejakkan kaki ke kampus.Antara muka-muka awal yang saya kenali dan bersahabat adalah mereka.(di bawah nanti)


Di awal sem dulu,kami serumah suka masak-masak bersama.Buat murtabak megi,lempeng dan mcam-macam makanan yang digoreng di dalam rumah.Adakalanya kami buat usrah,duduk dalam bulatan,baca Al-Quran ramai-ramai,kongsi peringatan sedikit sebanyak.Namun saya sedih perkara itu tak mampu untuk saya jadikan tabiat dan berterusan.Maafkan saya sahabat-sahabat semua.

Kami juga selalu berbincang isu-isu semasa.Antara isu hangatnya adalah kenapa kampus kita tidak ada PMI (Persatuan Mahasiswa Islam) atau pun yang sewaktu dengannya.Rupanya memang termaktub dalam statut universiti,antara persatuan yang tidak dibenarkan adalah persatuan berasaskan agama,kerana dibimbangi akan timbul sikap taksub dan jumud.(Lebih kurang begitu la ayat dalam statut tu).Yang ini mungkin saya ulas dalam artikel lain.

Hujung minggu ada je aktiviti bersama.Main badminton,mandi air terjum,ziarah kawan dan banyak lagi.Banyak perkara yang saya belajar dari sahabat-sahabat saya ini.

Semoga Allah merahmati persahabatan kita semua,bukan sahaja bersahabat di dunia,bahkan moga bertemu di akhirat dalam kalangan yang Allah redha.(Ameen)

Maafkanlah segala salah silap saya sepanjang persahabatan,sahabat kamu ini memang banyak songeh dan perangainya kan.Terima kasih kerana bersabar dengan saya.Semoga Allah membalas jasa baik kalian dengan sebaik-baik balasan.


Wan Syahir:Seorang sahabat yang baik dan suka berterus terang.Ceria dan suka merencana aktiviti kami.Dan dia suka masak-masak dalam rumah.Haha.

Fendy:Saya pernah ditegur direct oleh dia.Memang salah saya pun.Kan saya suka orang yang menegur saya sebegitu.Seorang yang sangat sempoi dan macho la kan..hehe..





Ali:Namanya Saiful,sama macam saya.Tapi kami panggil dia Ali.Rileks je tuannya,tapi bab belajar memang pantas dan laju.Steady je bawa motor dari Perlis balik ke Johor.

Yusri:Saya kenal dari matrik lagi,tapi tak berapa rapat.Orang Alor Setar ni memang selalu je ceria dan bergurau.

Huzaifah:Yang ni bukan ahli rumah saya,tapi selalu datang ke rumah.Budak baik ni,sedang mencari calon isteri..haha..Tapi bab study,saya tabik la pada dia.Sebab tu dia boleh grad dengan cemerlang.



Zubir:Yang ni kaawan yang selalu saya berkepit dalam kelas.Satu perkara yang saya hormat pada dia,dia seorang yang jujur dalam mengakui kesalahan diri.Rakan yang baik hati dan suka bergurau kasar..Hehe..







Badrul:Ni kawan yang banyak memberi semangat.Budak paling tinggi dalam kelas.Ceria memanjang bersama dia.





Zunnur:Ni sahabat karib.Serumah dengan saya dari sem 1 sampai sem 8.Sahabat yang baik dan sabar melayan kerenah saya yang pelbagai ni.Moga Allah rahmati kamu.





Naemi:Ini sepupu Zunnur,kami bertiga duk serumah dari sem 1 sampai sem 8.Sangat memahami saya,dan selalu membantu saya print perkara-perkara penting yang saya terlupa.Terima kasih sahabatku..





Dan ramai lagi sahabat saya yang lain yang saya tak sempat coretkan di sini.Bersahabat kerana Allah..

No comments: