Thursday, June 23, 2011

Kita terlupa...

"Aku tak boleh hidup tanpamu...kaulah segala-galanya dalam hidupku Ramli oiii..jangan tinggalkan aku.."

Kata Peah pada Ramli suami yang mahu menceraikannya...

Kita ini terlalu sayangkan manusia dan makhluk...cinta sangat-sangat...

Sampai kita terlupa untuk mencintai Allah Pencipta kita...

Padahal kalau ditinggalkan pun,Allah tetap ada selamanya untuk kita...

Kita terlupa...

"Kau tolonglah aku bro..hanya kau tempat aku boleh minta tolong,,,kalau kau tak tolong,matilah aku..."

Memohon pertolongan pada manusia sampai terlupa pada Allah sebaik-baik penolong...

Kalau kita lemas di tengah lautan sorang-sorang,siapa lagi tempat kita bergantung
kalau bukan Allah...

Tapi kita selalu terlupa....

"Terima kasihlah..kaulah saja yang sudi tolong aku..tanpa kau tak bererti hidup aku.Aku rela serahkan segalanya padamu sebagai tanda terima kasih.."

Rasa sangat terhutang budi pada manusia sampai sanggup gadai segala-galanya...hilang pedoman dan agama...

Sampai terlupa untuk bersyukur pada Allah pemberi segala nikmat...

Kita sentiasa terlupa...

"Milah,kau sajalah tempat aku mengadu...tiada tempat yang paling bahagia untuk aku mengadu selain engkau.."

Kita lalai...mengadu terlalu banyak pada manusia sampai lupa untuk mengadu pada Allah yang suka mendengar pengaduan kita hamba-NYA...

Kita lupa....



-aku lupa apa benda yang aku tulis-


No comments: