Thursday, August 12, 2010

Bagaimana Pahala Puasa Saya Kurus??

"Anakku,kalau tidak ada keperluan sangat,tidak perlulah dirimu pergi ke bazar ramadhan.Kelak pahala puasamu akan kurus"

Pesan guru padaku sebelum menjelang Ramadhan.Betulkah apa yang guru kata?

Hari ini saya membenarkan kata-kata guru.Memang kurus sungguh 'duit' puasaku.

Tidak ada tamar di rumah kita untuk iftar nanti yer.Maka jomlah saya dan ahli rumah ke bazar ramadhan untuk mencari tamar dan juadah berbuka.

Pelbagai jenis manusia ada di sana.Dengan pelbagai pakaian dan pendedahan aurat.Adoi..
Ramainya ummat manusia di bazar pada hari 1 Ramadhan, sesak seperti manusia berebut ketika melontar jamrah.Hehe.

Memang suasana di situ sungguh menguruskan pahala.Bukan mudah menjaga mata ini.Nak berjalan dongak ke langit,lagi teruk akan berlaku kan,Maka tabahkanlah sahaja berjalan sambil istighfar.

Ternampaklah saya akan 2 orang manusia yang saya keliru dalam menentukan jantinanya.Haha..setelah lama melihat,saya kata kaum perempuanlah mereka.

Ketika berselisih dengan saya,ada orang menarik rambutnya dan dia dengan secara tak sengaja berkata

"Sape tarik rambut aku".(baca dengan suara garau lelaki)

Haha..lelaki rupanya..setelah itu dia mengulangi sekali lagi

"Siapa tarik rambut I".(baca dalam nada lembut umpama wanita).Hahaha..

Astaghfirullah..pelbagai ragam masalah ummat Islam di akhir zaman ini.Puasa juga mereka barangkali.

Apa pun,saya tidak berminat lagi untuk ke bazar.Selagi boleh elak,maka elakkanlah.

Kepada kaum hawa,jagalah pakaianmu,jangan menjadi GANGGUAN SEKSUAL kepada kaum kami.Jadikan Ramadhan ini agen perubahan.

Ramadhan Kareem..

Jom Iftar...salah satu nikmat bagi orang yang berpuasa adalah ketika menikmati iftar..

No comments: