Thursday, March 25, 2010

Sayang Sahabat..



Sahabat dari Mesir menghantar gambar ini kepada saya.Tiba hati terkenang pelbagai kenangan di zaman sekolah.Subhanallah..indahnya zaman itu..

Sahabat satu usrah ini sememangnya mengajar erti kehidupan.Manisnya ukhuwwah kerana Allah.Suka dan duka bersama.Adakala tawa riang bersama.Kadang-kadang bermasam muka.Bertumbuk tampar jarang-jarang bertandang.

Tapi...bila berjauhan pada masa ini..terasa sungguh mahu bertemu kalian.Mahu sahaja diluah masalah,berkongsi cerita.Makan setalam,bergurau senda bagai dulu.

Dan kini kita semua berjauhan,menuntut ilmu dalam pelbagai bidang dan jurusan.Namun yang penting,biarlah ilmu yang kita dapat digunakan untuk mendaulatkan Islam.Semoga kita semua adalah pejuang agama-Nya.InsyaAllah..




Sahabatku,sungguh diri ini rindukan kalian.

Semoga Allah memberkati kita semua,terus kuat dalam keimanan dan ketaqwaan.

Semoga ukhuwwah kita ikhlas kerana Allah dan semoga digolongkan dalam golongan mereka yang bertemu dan berpisah kerana Allah..

Amin...

"Tidak ada suatu pun yang paling berharga yang dimiliki oleh seseorang insan selepas Islam selain teman yang soleh.Apabila kamu dapati kewujudan kasih sayang padanya,maka peganglah ia dengan sungguh-sungguh"-Umar Al-Khattab-

No comments: