Tuesday, February 23, 2010

Kemalangan tak terduga..


Balik dari Kuala Lumpur ke Kota Bharu malam itu dengan bas Sani Express.Dek kerana keletihan pertandingan debat,saya terus ketiduran tanpa sedar.Alhamdulillah,perjalanan lancar dan baik sahaja.

Sampai di Machang,bas berhenti di tepi jalan untuk menurunkan penumpang.Jam 5.30 pagi waktu itu.Tiba-tiba bunyi dentuman kuat sehingga bas sedikit tersentak ke hadapan.Saya dan beberapa orang dalam bas bergegas turun untuk lihat apa yang berlaku.

Allahuakbar..rupa-rupanya sebuah kereta Proton Pesona melanggar bas kami dari arah belakang.Hadapan kereta tersepit di bawah bas.Ada yang terus membuka pintu yang terkunci untuk keluarkan penumpang kereta.

Dua orang anak kecil menangis dibawa keluar.Seorang  patah tangan,seorang patah tangan dan seorang tersepit dalam kereta.Kami menunggu ambulans dan bomba sampai.Pasukan Rela tiba lebih awal melihat keadaan.

Punca kereta tersebut hilang kawalan apabila mengelak daripada lembu yang melintas.Hem..masalah yang sudah lama.Lembu yang dipelihara bebas begitu banyak menyebabkan kemalangan.Kalau anda,mahu langgar lembu atau bas..???  hehe...

Saya doakan mereka sekeluarga akan selamat semuanya.



No comments: