Sunday, February 7, 2010

Bayi pun mahu DILI . .T


Dua tiga hari ini begitu hangat di akhbar arus perdana tentang kes liwat seorang pemimpin dengan pembantunya.Ada kawan saya yang meluahkan rasa sedihnya.Katanya,bila membaca akhbar seolah olah membaca cerita lucah.Diceritakan segala-gala yang berlaku.Sehinggakan jenama seluar dalam pun diceritakan.Kemudian akhbar itu dibaca oleh segenap manusia termasuk kanak-kanak.

Tidak bolehkah diadakan perbicaraan tertutup?

Saya tidak mahu mengulas tentang isu tersebut.Isu yang belum selesai.Semoga Allah akan tunjukkan kebenaran kepada kita semua dalam hal itu.Dunia politik yang penuh dengan isu panas dan kontroversi.

Yang lagi menyedihkan saya bila membaca surat khabar hari ini.Seorang bayi lelaki 5 bulan meninggal dunia akibat didera. Kemudian didapati ada kesan diliwat.bayi 5 BULAN pun mahu diliwat ke??

ASTAGHFIRULLAH..

Saya hilang kata-kata.Manusia yang bagaimana yang sanggup melakukan semua itu.Di manakah fitrah kasih dan sayang di dalam jiwa mereka.Bayi yang kecil dan tidak tahu apa-apa diperlakukan sedemikian.Tiadakah nilai belas kasihan??

Dunia akhir zaman ini terlalu banyak kerosakan..

Ya Allah,jadikanlah aku dari kalangan yang sedikit..


Sucinya bayi ini di atas fitrah...

No comments: