Sunday, January 4, 2015

Sejati

Assalamualaikum

Lama saya tidak mencoret di sini. Esok 5 Januari, ulang tahun kelahiran ke 26 arwah sahabat saya Zunnur. Genap dua tahun beliau kembali ke rahmatullah.

Kenangan saya bersamanya tidak pernah luput. 4 tahun tinggal sebilik, sekelas, satu group FYP. Dia mengenali saya dan saya mengenali dia sungguh-sungguh.

Dia tahu kekurangan saya.
Dia tahu kelemahan saya.
Dia tahu kesalahan saya.
Di tahu dosa dan maksiat saya.

Tapi 

Dia tak memburukkan saya.
Dia tak mendedahkan kelemahan saya.
Dia tak mencaci saya dek kerana kesalahan.
Dia tak mendedahkan keaiban dan dosa saya.

Namun

Dia tegur kesalahan saya secara berdepan.
Dia perbetulkan salah saya.
Dia nasihati saya.
Dan saya tahu dia doakan saya.

Sukar mencari sahabat sejati sepertimu. Moga engkau tenang di sana.

Aku merinduimu Zunnur.



Abu Asrar Qalbi
04/01/2015
Subang
2125

No comments: