Friday, February 24, 2012

Saya sangat sedih...

Assalamualaikum warahmatullah..

Salam Jumaat..Penghulu segala hari..

2 minggu lepas saya bermusafir bersama dengan beberapa rakan baru saya,warga Yaman..keseronokan berbicara dalam bahasa Arab tak boleh digambar..setelah banyak tahun meninggalkan bahasa tersebut..

Tergagap dan terabur,tapi tetap cuba nak bercakap..mereka ni sangat baik dan mesra..suatu perkara yang best tentang budak-budak Arab ni..

Akhi Ali bertanya kepadaku tentang surah al-Kahfi..

'Adakah kamu membacanya pada setiap Jumaat?'

Jawab saya,'Jarang-jarang la saya baca'

'Saya sangat sedih mendengarnya'

Saya terdiam dan terkesima..Lalu dia menasihatkan saya supaya mengamalkannya..Satu perkara yang saya suka dengan mereka ialah berterus terang..Saya sangat senang dengan mereka yang berterus terang..I like this type..

Jom baca surah Kahfi di hari Jumaat yang mulia ini...

-Salam Revolusi untuk Syria-


1 comment:

cik annur said...

ringkas.tp bermakna....
mcm ni la cnth pshbtn dunia akhirt....
sling mngingati...
syukrann..=)