Thursday, May 20, 2010

Geng KANAK-KANAK (1)


"Bila awak nak datang?" tanya Encik Mahfuz melalui panggilan telefon.

"InsyaAllah,sabtu petang.Maaflah saya lewat sedikit"

"ok,tak mengapa.Saya dah bincang dengan Mamu,awak handle fasi,Mamu handle sukarelawan"

Aduh,tugas yang sama lagi untuk dipikul.Maka petang Sabtu ditunggangilah kuda hitam saya untuk menuju ke destinasi.2 jam setengah tidak terasa menunggangnya.

6 suku petang tiba di bumi KMPP.Bertemu terus dengan Encik Mahfuz.Dan berjumpa sahabat lama setelah hampir setahun tidak bersua.Ikhwan dan Mamu..

Malam itu bertemu lagi dengan beberapa sahabat lama,YB Kak Umi yang hebat,Pa'an fasilitator yang power dan beberapa orang lagi.

Oleh kerana sampai lewat,tidak sempat untuk berta'aruf dengan barisan fasi,cuma sempat berteka teki dan bermain permainan sahaja.Mereka telah dilatih secukupnya oleh dua orang mantan Presiden Kelab Fasilitator,Mamu dan Pa'an.

Malam itu berehat untuk persediaan kerja esok hari pula.Pagi-pagi lagi sudah dikerah tenaga anak-anak muda yang ada untuk menjalankan tugas.

Sewaktu taklimat oleh Encik Mahfuz,Mamu sentiasa melawak dengannya.Haha..
Kadangkala nampak macam kawan,bukannya pensyarah.Itulah kemesraan yang wujud sekian lama.Namun hormat itu masih utuh pada seorang pensyarah.

"Ada sesiapa mahukan abg mamu?" Tanya beliau pada pelajarnya.

Seorang menjawab,"Na'uzubillah..".(tegas Ustazah Zulaikha)

Haha..kesian sungguh..pelbagai gurauan yang timbul..namun yang penting kerjasama dalam mewujudkan teamwork dalam gerak kerja.

Alhamdulillah,setakat ini segalanya berjalan lancar..

9 Mei..


No comments: